Tehyn Pohjois-Savon hyvinvointialueen pääluottamusmiesvaalin äänestyksen tulos

2.11.2023

Hyvä tehyläinen, pääluottamusmiesvaalin äänestys päättyi 31.10.2023 ja seuraavalle luottamusmieskaudelle 2024 -2027 valituksi tulivat pääluottamusmiehet

Sami Häikiö, Marita Koskinen, Irja Kuosmanen, Katri Mäkipanula, Nea Ruhanen ja Nea Tolvanen.

Koordinoivana pääluottamusmiehenä toimii vaalissa eniten ääniä saanut Sami Häikiö.

Tehyn Pohjois-Savon hyvinvointialueen luottamusmiesvaalit

Pohjois-Savon hyvinvointialueelle valitaan seuraavalle luottamusmieskaudelle 2024-2027 kuusi osa-aikaista varapääluottamusmiestä sekä alueluottamusmiehiä, joilla ei ole työajan käyttöä luottamusmiestehtävään. Mikäli kaikkia varapääluottamusmiespaikkoja ei saada täytettyä, jaetaan ajankäyttö valittujen luottamusmiesten kesken.

Ehdokasasettelu alkaa maanantaina 6.11.2023.

Miksi luottamusmies on tärkeä?  Luottamusmies/varapääluottamusmies on työntekijöiden edustaja sekä tehyläisten tärkein jäsenetu ja tuki työpaikalla. Yhdessä pääluottamusmiehen kanssa luottamusmies neuvoo ja auttaa työpaikan Tehyn jäseniä työsuhdeasioissa, neuvottelee työnantajan kanssa ja on avainhenkilö työolojen, työsuhteen ehtojen sekä työhyvinvoinnin kehittämisessä. Luottamusmiehessä on muutosvoimaa: halua ja rohkeutta edistää työntekijöiden asemaa ja työehtoja. Varapääluottamusmies toimii pääluottamusmiehen sijaisena tämän poissaolojen aikana.

Tehtävään koulutetaan  Luottamusmies ei ole koskaan yksin. Tehy kouluttaa kaikki uudet luottamusmiehet ja tarjoaa jatkokoulutusta koko tehtävän ajan. Lisäksi saat tukea Tehyn asiantuntijoilta ja laajasta luottamusmiesten verkostosta.

Vaalikelpoisuus (oikeus asettua ehdolle)

• Olet Tehyn jäsen
  • Olet palvelussuhteessa Pohjois-Savon hyvinvointialueeseen vähintään yhden kuukauden ennen vaalipäivää ja työskentelet alueella, jolle sinut asetetaan ehdolle
  • Ehdokas ei voi itse asettaa itseään ehdolle

Ehdokkaan asettaminen

• Yksi äänioikeutettu jäsen voi asettaa yhden ehdokkaan
  • Ehdokkaita voivat asettaa vain sellaiset jäsenet, jotka ovat palvelussuhteessa Pohjois-Savon hyvinvointialueeseen ja työskentelevät samalla alueella, jolle ehdokas asetetaan

Ehdokasasetteluaika on 6.-19.11.2023

Ehdokasasiakirja lähetetään vaalilautakunnan sihteerille Hilkka Kontiaiselle joko sähköisesti hilkka.kontiainen@pshyvinvointialue.fi tai kirjeenä Hilkka Kontiainen, Kys Puijon sairaala rak 4 3 kerros,PL 100, 70029 KYS

Ehdokasasiakirjassa tulee olla sekä ehdokkaan että asettajan allekirjoitus ja se tulee toimittaa vaalilautakunnan sihteerille määräaikaan mennessä, muuten se on mitätön.

Mahdollista äänestystä varten tarkistathan Tehyn jäsentiedoissa, että työnantaja- ja työpaikkatietosi ovat oikein, koska äänioikeus määräytyy sen tiedon pohjalta. Äänestysajankohta ilmoitetaan myöhemmin. Äänioikeutettuja ovat kaikki kyseisellä luottamusmiehen toiminta-alueella Pohjois-Savon hyvinvointialueella työskentelevät tehyläiset.

Ehdokasasiakirja löytyy tästäSinut voidaan asettaa ehdolle sekä varapääluottamusmies- että luottamusmiestehtävään. Alleviivaa kaikki ne tehtävät, joihin sinut asetetaan ehdolle.

NYT ON AIKA VAIKUTTAA!

ASETA EHDOKKAASI VAALIIN!