Luottamusmiesvaalit kaudelle 2024-2027

18.9.2023

Pohjois-Savon hyvinvointialueen tehyläiset luottamusmiehet kaudelle 2024-2027 valitaan nyt!

Olisitko sinä uusi tehyläinen luottamusmies? Henkilöstön hyvinvoinnin kehittäjä?

Luottamusmiehenä

⦁ olet työntekijöiden edustaja ja tehyläisten tärkein jäsenetu ja tuki

⦁ toimit muutosvoimana työyhteisössä

⦁ olet työnantajan tärkeä yhteistyökumppani

⦁ saat tukea ja apua työhösi Tehystä ja luottamusmiesverkostosta.

Ensin käydään pääluottamusmiesvaalit ja sen jälkeen luottamusmiesvaalit. Hyvinvointialue on yksi vaalialue ja pääluottamusmies vaalissa 6 eniten ääniä saanutta valitaan päätoimisiksi pääluottamusmiehiksi. Pääluottamusmiehet valitsevat keskuudestaan koordinoivan pääluottamusmiehen ja tekevät aluejaon. Kun pääluottamusmiesten vaali on selvä, sen jälkeen käynnistetään luottamusmiesvaalit.

Ehdokkaaksi asettuminen ja ehdokkaan asettaminen

Luottamusmiesehdokkaaksi voi asettua Tehyn ammattiosaston jäsen, joka on palvelusuhteessa Pohjois-Savon hyvinvointialueeseen kuukautta ennen ehdokasasettelun päättymistä. Ehdokas ei voi itse asettaa itseään ehdolle. Ehdokkaita voivat asettaa vain sellaiset jäsenet, joita valittavaksi tuleva luottamusmies edustaa eli hänen tulee olla palvelussuhteessa Pohjois-Savon hyvinvointialueeseen. Kukin asettaja voi asettaa kuhunkin vaaliin yhden ehdokkaan. Ehdokkaan asettaja allekirjoittaa ehdokasasiakirjan ja ehdokas itse allekirjoituksellaan antaa suostumuksen ehdokkuudesta.

Ehdokas asiakirjat

Ehdokasasiakirjat tulee lähettää vaalilautakunnan sihteerille Hilkka Kontiaiselle joko sähköisesti hilkka.kontiainen@pshyvinvointialue.fi tai kirjeenä Hilkka Kontiainen Kys Puijon sairaala Rak 4 3 kerros PL 100 70029 KYS Ehdokasasiakirjojen tulee olla allekirjoitettuja, muuten ne ovat mitättömiä.

Äänioikeus

Äänioikeutettu on Tehyn varsinainen jäsen, joka on äänestysaikana virka- tai työsuhteessa tai toimeksiantosuhteessa (omais- tai perhehoitaja) hyvinvointialueeseen. Tarkistathan  omat jäsentiedot jäsenpalvelusta, että työnantaja on oikein merkitty.

Aikataulu

18.9–1.10.23 Ehdokasasettelu